Bookshelf Tour

9:30 PM


Блогът ми днес навършва цели две годинки! Макар че през изминалата година рядко имах време да пиша, тъй като съм 12 клас тази година, силно се надявам да мога да публикувам по - често през следващата. Доста дълго време планувах да си направя т.нар. Bookshelf Tour и нямаше по-подходящ начин да отпразнувам рождения ден на блога от това да ви разходя из рафтовете ми с книги -- но преди това искам да благодаря на всеки един от вас, който чете постовете ми, защото без вас A Dragon Cave Full of Books нямаше да е тук вече цели две години. Обичам ви!


Първият рафт съдържа фентъзи колекцията ми - Светът от Огън и Лед на Дж.Р.Р. Мартин; българското издание на Хобит, което ми подариха при завършването на осми клас за отличния успех; българското издание на Властелинът на пръстените, които ми подариха, когато се роди брат ми; Хрониките на Нарния; следват книгите на Толкин в оригинал: Легендата за Сигурд и Гудрун, Хобит, Силмарилион, Децата на Хурин, както и Властелинът на пръстените; Песен за Огън и Лед на Дж.Р.Р. Мартин завършва рафта. Украса е невероятната картичка за 18-ия ми рожден ден, дело на страхотния Пепи.


Вторият рафт е посветен на Дж.К.Роулинг: Вакантен пост, поредицата Хари Потър на български, Приказките на барда Бийдъл, също на български, Фантастични зверове и къде да ги намерим, както и Куидичът през вековете, в оригинал, поредицата Хари Потър в оригинал. В проява на училищна гордост тук държа значка на училището си; освен това тук е и сойката ми присмехулка, която се надявам някога да краси трилогията Игрите на глада (когато все пак се сдобия с хартиено копие).


Следва т.нар. "класически рафт", на който държа (предимно) класическа  литература - Вълните на Вирджиния Улф, Шпионин в дома на любовта на Анаис Нин, Портокал с часовников механизъм, Спасителят в ръжта, Ема на Джейн Остин (която си купих, когато за първи път посетих университета), двата тома на Клетниците, Престъпление и наказание на Достоевски, Том Сойер, Хамлет; Приказки на Братя Грим, Обитателката на Уайлдфел Хол (която ми е подарък от Миш за рождения ден), Парижката Света Богородица, Дракула, Както ви харесва на Шекспир, Беоулф, Параграф 22 на Джоузеф Хелър. Освен класики имам готварска книга (подарък от майка ми), Една и съща нощ на Христо Карастоянов, Физика на тъгата, както и антология на Георги Господинов, поезия на Рьоне Шар и втората и третата книга от трилогията Тъмните Му Материи на Филип Пулман, която е една от най - любимите ми. Тематично на този рафт са и "ретро" слънчевите ми очила.


Предпоследният рафт опитах (доста неуспешно) да подредя по цвят. На него се помещават Въглен в пепелта; A Little Life (за която съм изключително ентусиазирана и която се надявам да не ме разочарова; корицата е прекрасна, а и обемът е впечатляващ, така че нямам търпение да я прочета); Крадецът на книги; Самодива на Краси Зуркова; Речник на влюбения на Дейвид Левитан; Not With Silver на Сими Бедфорд (която е ужасно подценявана, повече хора трябва да я прочетат); Спутник, моя любов, Deathless на Катрин Валенте, Полу-лош и Полу-див; Предимствата да бъдеш аутсайдер; Къде си Аляска; Елинор и Парк; Вината в нашите звезди; Всички наши места; I am China на Xialou Guo (която все още не съм прочела, но която обещава да е запомняща се); Светилата на Елинор Катън (която получи най-доброто ревю, което съм писала някога); Бунтовници от трилогията Дивергенти; Сянка и кост; Буик 8 на Стивън Кинг (която открих в една антикварна разпродажба, но така и не дочетох, защото не ми допадна). И на този рафт изразявам гордост със значка, която говори сама за себе си.


Последният рафт е potpourri, може би ще го пренаредя някога. На него се помещават джобен атлас; учебник по средновековна европейска история, закачливо наречен A Clash of Thrones; любимата ми стихосбирка Crush; Carry On на Рейнбоу Рауъл; Жени на Буковски (която съжалявам, че прочетох); Кутия за птици (която горещо препоръчвам, изключително интелигентен трилър); така любимата ми Тайната история на Дона Тарт; Крадците на сънища; Suite Franciase (която също не съм чела -- все още); Щиглецът на Дона Тарт; Песен за Ахил; новелизацията на Отмъщението на ситите; Живот след живот на Кейт Аткнисън; Послепис: Обичам те (която се оказа ужасно разочарование); Миниатюристът на Джеси Бъртън (която се превърна в една от любимите ми); три книжки от поредицата The Menyms; Soulless; двуезично издание на сонетите на Шекспир; двуезична стихосбирка на Петя Дубарова.

You Might Also Like

1 comments

  1. Сладко! <3 И в пъти по-подредено и добре изглеждащо от маите рафтове...
    (Разбирам те напълно за „Жени“ на Буковски.)

    ReplyDelete