18 неща, които научих преди да стана на 18

12:00 PM

Когато бях съвсем мъничка, много ми се искаше да съм възрастна и тази цифра - 18 - на границата между детството и зрелостта, ми се струваше така далечна. И ето, че от днес вече съм подсъдима, мога да гласувам, да шофирам, да сключа граждански брак, да имам собствено жилище, и въобще неща, които са само за "големи".

Разбира се, не се чувствам нито така зряла, нито така пораснала, колкото си мислех, че ще се чувствам на страшните 18. Има си и недостатъци - всички герои в YA литературата са на по 16 - 17, така че вече съм надраснала тези, за които чета, прекалено голяма съм, за да ми се случи някакво вълнуващо приключение (чакам да стана на 50, за да се появи Гандалф), но пък ме очакват съвсем реални, истински предизвикателства: 12 клас, матури, бал, (живот и здраве) университет...

Но днес, когато съм на 18 (а винаги ми се струваше недостижима тази възраст, на 18 бяха какичките и батковците), е време за една, да го наречем равносметка - защото на тези години си си мислел, че ще се чувстваш като възрастен, но се оказваш все още дете, с което изведнъж всички започват да се държат като голям човек. Малко е страшно, малко е объркващо. И в перспектива, 18 години въобще не са много. Но днес ми се струват важни.

Затова в деня (и в часа, нарочно schedule-вам поста за публикация точно тогава, когато съм родена), в който навършвам осемнадесет ми се иска да споделя 18 неща, които научих - не в училище и не от някого другиго - неща, които ги няма в учебниците, и които сега ми се иска да знаех на 13 - 14 - 15 - 16....

1. Има много и различни видове любов. Ще ги изпиташ всичките - понякога с един човек, понякога - не. Понякога ще те обичат в отговор, понякога - не. Всичко е в реда на нещата, не съжалявай за чувствата си, никога.

2. Ще ти разбиват сърцето. И ти ще разбиваш сърца. Неизбежно е. Когато се случи, поплачи си. Блъскай, удря, викай - излей си го. Не обещавам, че ще мине, но ще се почувстваш по - добре.

3. Някои хора са вредни за теб. Научи се да ги изхвърляш от живота си, колкото и да ги обичаш, колкото и да имаш нужда да останат. За твое добро е, макар и да не ти се вярва. Трябва да пуснеш някои неща да си отидат.

4. Невинаги всичко, с което се захващаш, ще ти се получава. Не се обвинявай. Не очаквай от себе си съвръшенство, не се наказвай за провала. Човешко същество си, ще сгрешиш не веднъж или дваж. Продължавай напред с гордо вдигната глава.

5. Единственият труд, от който ще изпиташ удовлетворение, с който ще постигнеш нещо, е твоят собствен. Не разчитай на чуждата помощ. Това, което постигнеш със собствените си две ръце, е единственото, което ще ти се услади.

6. Здравето ти е най - важно. Без значение от всичко останало, спи, пий вода, храни се редовно и здравословно. Нищо друго, дори ще го болдна, нищо друго. не е по - ценно от здравето ти.

7. Обичай тялото си. Като не забравяш 6, обичай се, обичай всичките си извивки и белези, и stretchmarks, обичай бедрата си, обичай коремчето си, ръцете си - всичко. Не се чувствай зле заради чужди идеали за красота.

8. Носи това, което те кара да се чувстваш добре. Носи грим. Не носи грим. Изглеждай по начина, по който искаш, който ти доставя удоволствие. Тялото е твое - чуждото внение няма значение.

9. Намирай време за приятелите си - винаги, винаги. Дали за да ги попиташ как са, как е минал денят им, дали за да им изпратиш линк, който ще ги разсмее, песен, която ще им хареса, дали просто за да им напомниш, че ги обичаш - намирай време за тях. Прекарвай колкото се може повече време с тях. Не си позволявай да загубиш някого, само защото си нямала време за него.

10. Всичко е поправимо. Няма проблем, който да няма решение.

11. Ще нараниш хората, които обичаш. Хората, които те обичат, ще те наранят. Научи се да си прощаваш. Научи се да им прощаваш.

12. Вярвай в себе си, в собствените си умения. Не омаловажавай постиженията си, гордей се с това, което си постигнала, защото си го постигнала с много труд и лишения.

13. Винаги е подходящото време за чаша хубаво вино.

14. Бъди критична - но не цинична. Не прави компромиси. Отстоявай гледната си точка, когато знаеш, че си права.

15. Бъди себе си - не се опитвай да бъдеш друг човек, за да се харесаш на останалите. Искаш да те обичат заради това, което си, не заради това, което се преструваш, че си.

16. Не се срамувай да казваш това, което мислиш. Не се страхувай да казваш това, което мислиш. Защитавай правата си и тези на другите: не преглъщай обидите. Не се смей на шеги, които не намираш за смешни. Не се примирявай с несправедливостите. Бъди промяната в света.

17. Намирай време за нещата, които обичаш. Не си отнемай малките удоволствия от живота.

18. Плачи, когато ти се плаче. Плачи, плачи, плачи. Плачи, докато не заспиш от изтощение. Плачи, докато не се разсмееш. Плачи, докато не останеш без сълзи. Ще се почувстваш по - добре.

You Might Also Like

1 comments

  1. С всичко съм съгласна, освен с 6. Любовта е по-важна от здравето☺.

    ReplyDelete